Danmark =)

Vad kan jag säga? Mkt trevlig weekend i Danmark!
Många nya intryck och upplevelser =)

Kom dit i fredags eftermiddag, checkade in på hotellet och bestämde oss för att köra till tyskland och handla sprit!
Jaja, väl framme vid gränsen så stoppar The Polizei oss! Han ber om vår legitimation, vilket jag såklart hade glömt! Men jag sitter bara tyst o gör mig liten, han tittar på dom andras och verkar ha glömt mig =) Men rätt som det är så säger han att man måste ha "Pass-port" för att komma in i landet. Då hävdade vi på att schengen-avtalet gällde så det räckte med körkort, men icke! Dessutom hade vi dubbdäck på bilen, vilket tydligen är förbjudet både i Danmark och Tyskland!
Aia, han ber oss vända om och köra tillbaka till Danmark, det gör vi, men vad stackarn inte vet är att vi kör till nästa avfart mot tyskland och smiter lätt egenom gränskontrollen!
Så vi kom fram till sist..
Haha, mm..


På kvällen blev det 4 rättersmiddag, lyx-middag, på hotellet!
Jag hade lite svårt för att hitta rätt bland alla besticken, även fast jag har haft en privatlärare inom området så visste jag inte med vilka jag skulle börja!
Men det löste sig det med =)

Fina frukostar, öl-provning, så nu är jag en expert på olika öler =)
Fin shopping och så har jag sett min första livs levande nazist, antar att han var det eftersom han hade ett hak-kors tattuerat på bröstet, fast kändes konstigt när han satt o gullade med sin 1-åriga son =) Kanske inte den uppfattningen man har precis =)

Men men, i morgon bär det av mot Malmö, intervju!!

Ska nog in om Nova lund med =)

Ha det bra på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0